De 1e week in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Chelsea Disseldorp - WaarBenJij.nu De 1e week in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Chelsea Disseldorp - WaarBenJij.nu

De 1e week in Nieuw-Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Chelsea

14 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Tijd voor een reisverslag vanuit Nieuw-Zeeland om mijn belevenissen van de 1e week te delen!

Dinsdag kwam ik aan in Auckland en bracht de taxi me naar het appartementencomplex waar ik de komende 3 maanden verblijf. Dit complex is een soort supergroot studentenhuis. Ik slaap op de 18e verdieping en heb dus een mooi uitzicht over de stad. Ik deel het appartement met twee Canadese meiden. Vanaf mijn kamer is het nog geen 10 minuten lopen naar het centrum.’s Middags heb ik daar wat op Queen street rondgelopen.

Woensdag begon mijn stage al. Ik loop stage bij Digiweb en moet daar de processen gaan vastleggen. Mijn eerste dag was erg relaxt. Ik was nog niet binnen of ik ging al met de baas naar buiten om bij de haven wat te drinken en ‘s middag ben ik daar ook gaan lunchen met een collega en andere Nederlandse stagiaire. Die was echt super enthousiast over haar tijd, en dan vooral de weekenden ;), in Nieuw-Zeeland. Leuk om alle verhalen te horen en een Nederlandse op kantoor te hebben!

Donderdag waren er (helaas) geen uitstapjes tijdens werktijd. Na werk hebben we even gepoold op kantoor, ja er is een pooltafel  en ook een sportschool, zwembad en hot water pool (helaas nu wel buiten werking….). Niks te klagen dus. Na het poolen ben ik met de Nederlandse, een Franse stagiair en drie andere collega’s (van origine uit Polen, India en Maleisië) naar een barretje gegaan. Daar hadden ze Heineken bier voor omgerekend slechts 2 euro. Nederland is dus nooit ver weg haha. In Nieuw-Zeeland wonen heel veel migranten. Dat is op kantoor goed te zien. Naast de multiculti groep in de bar werken er 2 Engelse, 1 Argentijn, nog 1 Maleisiër en 3 echte kiwi's op kantoor.

Vrijdag begon voor mij het serieuze werk. Er kwam namelijk een ProMapp consultant om kennis te maken en te praten over de implementatie. In ProMapp moet ik alle processen gaan documenteren. Het is erg interessant dat ik dit proces vanaf het begin mee kan maken. Nu is het nog vrij rustig, maar binnenkort volgen trainingen en kan ik er mee aan de slag. Ik krijg veel verantwoordelijkheid en het is een uitdaging om goed in kaart te brengen wat iedereen precies doet. Er is mij eerder verteld dat ik ervoor alleen logisch na hoef te denken, dus het moet goed komen ;).

Genoeg saai geklets over mijn stage. Op naar het weekend! Dat begon vrijdagmiddag al met een oriëntatie bij Stagereizen. Daar was ik samen met mijn twee appartementgenootjes en nog een Duitse stagiaire. We kregen alle nodige info, o.a. over het openen van een Nieuw-Zeelandse bankrekening, en onze sim-kaart. Die bankrekening moet ik maar snel regelen, zodat ik mijn stagevergoeding kan krijgen :P. Na de oriëntatie zijn we nog even naar het strand gelopen. Het is hier nog best goed weer, rond de 15/20 graden, terwijl het bijna winter is. Als ik het nieuws kan geloven is dat stukken beter dan in Nederland.

Zaterdag en zondag stond de trip naar Rotorua op de planning. Deze trip was echt awesome! De trip begon met white water raften met o.a. een afdaling van een 7-meter waterval. Ik ben totaal geen waterrat en was toch wel bang dat we om zouden kiepen, maar dat is gelukkig niet gebeurd. Het was echt cool om met heel de boot onder water te verdwijnen! Na het raften doken we de hot pool in bij het hostel en was er een BBQ en een nerd themaparty. Zondag zijn we eerst naar TEWHAKAREWAREWATANGAOTEOPETAUAAWAHIAO gegaan waar we een leuke show hebben gezien van de Maori’s. Daarna zijn we gaan rodelen en is er nog een Zorb over me heen gerold. Kan er weer iets van mijn try before you die lijstje af haha.

Tot zover mijn 1e week. Ik heb een filmpje gemaakt van Rotorua, zodat jullie ook allemaal een beetje mee kunnen genieten ( https://www.youtube.com/watch?v=BZUgW0Vbx08&feature=youtu.be ) . Een kort filmpje van Hong Kong is ook toegevoegd bij dat verslag.

X Chelsea

  • 14 Mei 2014 - 11:25

    Kirsten:

    Wauw Chelsea, dat klinkt echt super leuk!! Wat maak je veel mee in een week. Leuk om te lezen!

    Geniet er van!
    Liefs, Kirsten

  • 14 Mei 2014 - 12:08

    Boukje:

    Klinkt erg goed! Have fun! En wat een gezellig muziekje bij je Hong Kong filmpje!
    Groeten,
    Boukje

  • 14 Mei 2014 - 13:02

    Petra Molenaar:

    Nu je moeder en ik ex-collega's zijn en ik haar dus niet meer zo vaak spreek, vind ik het leuk om je langs deze weg te volgen Chelsea. Hopelijk heb je daartegen geen bezwaar.
    Heb een fantastische tijd!
    Hartelijke groeten,
    Petra Molenaar

  • 14 Mei 2014 - 19:08

    Roos:

    Echt super cool om zo je reis mee te kunnen lezen.En gelukkig gaat dit helemaal je ding worden dat heb ik al gelezen!!! Kusje

  • 14 Mei 2014 - 22:00

    De Faasjes:

    Hoi Chelsea,

    Fijn wat van je te horen en dat het allemaal zo goed gaat.
    We zijn nu al nieuwsgierig naar je volgende reisverslag.
    Tot snel.

    Groetjes,

    De Faasjes

  • 15 Mei 2014 - 06:30

    Coby V. Boheemen-H:

    Wauw Chelsea dat klinkt allemaal super.
    Geniet ervan, en maak maar zo veel mogelijk mee ! Gr. Peter,Coby +Rick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chelsea

Actief sinds 02 Mei 2014
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 6943

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 15 September 2014

Stage Nieuw-Zeeland / backpacken Australië

Landen bezocht: