De laatste weken in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Chelsea Disseldorp - WaarBenJij.nu De laatste weken in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Chelsea Disseldorp - WaarBenJij.nu

De laatste weken in Nieuw-Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Chelsea

07 Augustus 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zoals ik in mijn vorige blog al schreef, stonden de afgelopen weken vooral in het teken van afscheid nemen en de laatste keer.... in Nieuw-Zeeland (al hoop ik zeker nog eens terug te kunnen komen :) ). De afgelopen weken kan ik dan ook kort en bondig beschrijven:

Donderdag 24-7:
- De laatste keer met collega’s uit eten voor een “social club activity”. De activiteit stond in het teken van de winnaar van het WK.... een bezoek aan het sausage house dus ;).
Vrijdag 25-7:
- De laatste fish & chips (en hotdogs, top combo haha) lunch op kantoor vanwege de laatste vrijdag van de maand.
- De laatste dag in mijn 21ste levensjaar.
Zaterdag 26-7:
- De laatste keer op een vulkanisch eiland gelopen in Nieuw-Zeeland. Samen met mijn huisgenoten ben ik naar Rangitoto Island gegaan, het jongste vulkanische eiland van de omgeving. 600 jaar geleden is dit eiland ontstaan. Een wandeling naar de summit gaf een mooi uitzicht van o.a. de skyline van Auckland.
- De laatste keer een kiwi themafeestje gevierd. Het thema was retro en met onze kleurrijke verschijningen vielen we erg op. Dit feestje zorgde voor een top verjaardag, naast het feit dat ik die ook nog eens 34 uur kon vieren (en ik voor het eerst ‘ouder’ was dan mijn eerder geboren tweelingbroer ;) ).
Zondag 27-7:
- De laatste keer naar een museum in Nieuw-Zeeland. Ik ben naar het Auckland War Museum geweest. Dit museum is gratis als je in Nieuw-Zeeland woont. Ik blijf een Nederlander en met mijn adresbewijs kon ik een bezoek aan dit museum dan ook niet voorbij laten gaan ;). Het museum vertelde de historie van Nieuw-Zeeland. Er was niet alleen een oorlogsgedeelte, maar ook een natuurgedeelte (vulkanen, water, dieren, enz.), een maorigedeelte en een hoek met natuurfoto’s.
Maandag 28-7:
- De laatste keer uit eten voor de “Final Farewell”. Van de 14 stagiaires zijn er inmiddels namelijk al 9 vertrokken.
Dinsdag 29-7:
- De laatste keer naar de pub quiz. We kregen het weer voor elkaar om niet laatste te worden ;), een hele prestatie zonder kiwi’s, terwijl veel vragen over de Commonwealth Games en Nieuw-Zeeland gingen.
Vrijdag 1-8:
- De laatste keer stappen in Auckland.
Zaterdag 2-8:
- De laatste trip in Nieuw-Zeeland die niet doorging. Ik zou naar Piha, een plaatsje aan de westkust gaan, maar door wat regen ging deze trip helaas niet door. Ik heb nu wel een reden om nog eens terug te komen naar Nieuw-Zeeland :P.
Zondag 3-8:
- De laatste keer Auckland van ‘grote’ hoogte bekeken. Mijn huisgenoten vertrokken 2 Augustus en inmiddels had ik alweer twee nieuwe huisgenoten, dit keer uit Duitsland. Nadat ik ze de belangrijkste dingen in de stad had laten zien, zijn we naar de Sky Tower gegaan. Een goed begin voor hun en een goed einde voor mij in Auckland. Op 220 meter hoogte was het uitzicht over Auckland schitterend. Zeker tijdens de zonsondergang!
Maandag 4-8:
- De laatste keer gezegd dat mijn weektaak bestaat uit “Promapp and process mapping” (zoals elke week hiervoor, al verschilden de details uiteraard (en gelukkig) wel elke keer).
Dinsdag 5-8:
- De laatste All Hands/Bier en Pizza vergadering met iedereen op kantoor in Auckland en Christchurch. Deze vergadering eindigde nog met een grote verrassing. Ik was namelijk uitgeroepen tot ‘Employee of the month’. Iets wat ik totaal niet verwacht had, maar wel mijn gevoel weerspiegelde dat ik niet als slechts een stagiaire werd behandeld, maar meer als een volwaardige werknemer. Ik heb het super naar mijn zin gehad op stage, waardoor de tijd echt voorbij vloog.
Woensdag 6-8:
- De laatste keer naar een Nieuw-Zeelandse sportschool. Niet dat die nou echt verschillen van de Nederlandse :P.
Donderdag 7-8:
- De laatste werkdag voor Digiweb. Straks de afscheidslunch en nog een paar uurtjes werken en dan is het toch echt tijd om gedag te zeggen..

Morgen is mijn laatste dag in Nieuw-Zeeland. Na bijna 100 dagen is het tijd om dit schitterende land te verlaten. Ik heb een super tijd gehad, naast mijn stage veel van het land kunnen zien en prijs mezelf gelukkig met al de geweldige mensen die ik om me heen heb gehad. Morgen wordt mijn eerste dag in Australië. Het is tijd om de reis te vervolgen, tijd om 5 weken te backpacken in Australië!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chelsea

Actief sinds 02 Mei 2014
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 6965

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 15 September 2014

Stage Nieuw-Zeeland / backpacken Australië

Landen bezocht: