Jet Boat, karaoke en de Mount Eden vulkaan - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Chelsea Disseldorp - WaarBenJij.nu Jet Boat, karaoke en de Mount Eden vulkaan - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Chelsea Disseldorp - WaarBenJij.nu

Jet Boat, karaoke en de Mount Eden vulkaan

Blijf op de hoogte en volg Chelsea

22 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Inmiddels ben ik ruim 2 weken in Nieuw-Zeeland en ik begin steeds beter te wennen aan al die Chinezen die hier rondlopen, sloten die precies andersom werken, verkeer dat links rijdt en kruispunten waar je ook diagonaal kunt oversteken.

Ik hoef me niet te vervelen, want iedereen vraagt je hier mee om dingen te ondernemen. Wat erg relaxt is, omdat je zo snel allemaal leuke mensen leert kennen. Donderdag ben ik meegeweest naar Bootcamp in een mooi parkje en vrijdag zijn we naar Father Ted ’s, een Irish Pub met Live muziek, geweest. Zeker een aanrader voor iedereen die nog van plan is om uit te gaan in Auckland ;).

Het weekend ben ik in Auckland gebleven. Zaterdag stond er een Jet Boat ritje op het programma. Dit ging erg hard en we hebben enkele gave trics gedaan. Enig nadeel was wel dat je zeiknat werd... maar ach dat nam ik maar op de koop toe. ’s Avonds een karoakebar opgezocht en het uitgaansleven nog wat meer ontdekt. Volgens mij houden Nieuw-Zeelanders niet zo van Karaoke, want we waren zo ongeveer de enige...:P

Zondag ben ik naar de Mount Eden vulkaan gelopen. Dit is een 196 meter hoge vulkaan die niet meer actief is. Het uitzicht was echt schitterend en je kon een rondje om de krater lopen. Ik had eigenlijk een spectaculaire bruine krater met allemaal stenen ernaast verwacht, maar het was een hol in de grond bedekt met gras. Na Mount Eden wat rondgelopen in de stad en op de local tour gegaan; een Kiwi experience gedronken en een Pie gegeten.

Op stage is het nog erg rustig, aangezien ik moet wachten op de trainingen van Promapp. Dinsdag hadden Aniek en ik het idee om een Pool te maken voor het WK. Dus zo mijn tijd maar een beetje doorgekomen ;) De reacties waren gelijk enthousiast. Natuurlijk is het wel de bedoeling dat ik die Pool ga winnen, zodat ik wat gratis tripjes heb haha.

Morgen is gelukkig de eerste trainingsdag van Promapp. Daarna kan ik echt aan de slag. Gister was de Promapp User Conference in het Hilton hotel en ‘ s avonds had Stagereizen een etentje georganiseerd bij een Indisch restaurant. De conference was echt interessant en alle mensen hier zijn zo geïnteresseerd in je. Ook zijn ze super positief over Nederlanders!

De training is op het kantoor in Christchurch. Dus morgenochtend vroeg vlieg ik daarheen. Omdat ik daar ook collega’s moet interviewen mag ik daar tot donderdag blijven en het weekend een road trip doen met 2 collega’s. Super gaaf! Ik heb gezegd dat ze me mogen verrassen, maar ik geloof dat we in ieder geval baby zeehondjes gaan zien en naar een natuurpark gaan. Het Zuidereiland schijnt nog veel mooier te zijn dan het Noordereiland dus ik kijk er naar uit!

Liefs Chelsea

  • 22 Mei 2014 - 10:57

    Ria:

    Het zuidereiland is heel anders; de westkust van het zuideiland daar regent het 90 van de 100 dagen. Maar daar kom je niet waarschijnlijk....Kaikoura is een mooi stuk kust met veel zeehonden en walrussen ook als ik het me goed herinner. Blenheim, dat is in het noorden van het zuid eiland, daar hebben Henk en ik gewoond; heel zonnig en beroemd om de wijnen (Marlborough) Kan wel een rondleiding regelen bij een van de grootste wijnproduventen daar; Henk zijn vriend van toen is daar gaan werken...
    Maar ik denk niet dat je daar komt...

  • 22 Mei 2014 - 21:50

    Roos:

    Zo cool Chels geniet er maar lekker van!!

  • 22 Mei 2014 - 21:51

    Roos:

    Zo cool Chels geniet er maar lekker van!!

  • 23 Mei 2014 - 16:27

    Bianca:

    Gaaf hoor!!! Klinkt allemaal heel mooi.
    Veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chelsea

Actief sinds 02 Mei 2014
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 6968

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 15 September 2014

Stage Nieuw-Zeeland / backpacken Australië

Landen bezocht: