Frodo voor 1 dag! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Chelsea Disseldorp - WaarBenJij.nu Frodo voor 1 dag! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Chelsea Disseldorp - WaarBenJij.nu

Frodo voor 1 dag!

Blijf op de hoogte en volg Chelsea

05 Juni 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Afgelopen weekend stond dus de Tongariro Crossing op het programma. Zaterdagochtend vertrokken we met 36 stagiaires naar Taupo. Daar maakten we een korte stop bij de Huka watervallen. De volgende stop was een plek waar je kon Bungeejumpen. Ik besloot om te kijken naar de 6 mensen die dit gingen doen. Hierna nog even snel gestopt bij natuurlijke warm waterbronnen en vervolgens naar Tongariro gereden waar we bij aankomst gelijk in de jacuzzi zijn gesprongen.

Zondagochtend om 6.30 zaten we aan het ontbijt. Met slaperige oogjes keken we elkaar aan of we dit echt allemaal wel willen, zo’n 7 uur door de bergen wandelen terwijl de temperatuur grotendeels rond het vriespunt is.... Maar natuurlijk wilden we het allemaal! Het staat immers bekend als de allermooiste 1 daagse tocht hier in Nieuw-Zeeland. Gaaf was het zeker! De omgeving was schitterend en het mooiste deel kwam na het steilste stuk. Achter die berg verschenen namelijk de Emerald Lakes die schitterend blauw zijn. Om daar te komen moesten we nog wel even een actieve vulkanische krater afglijden :P. Al met al voelden we ons echt Frodo, zeker met de Mount Doom op de achtergrond. We hadden ook super veel geluk met het weer. Er was geen wolkje aan de lucht, waardoor het uitzicht nog mooier was. Marcel van Stagereizen organiseert deze trip meerdere keren per jaar en had de afgelopen 7 jaar nog niet dit weer gehad. Er was 1x een sneeuwstorm, 1x een windstorm en de crossing was zelfs een paar keer afgesloten. Hoe gelukkig konden we zijn! :)

Maandag zijn we nog even bij het meer in Taupo gestopt en weer teruggereden naar Auckland. Tijdens de trip heb ik weer veel jongeren ontmoet. Veel Nederlanders verlaten binnenkort Auckland, maar ik heb een leuk internationaal vriendinnengroepje (2 Canadezen, 3 Amerikanen en 1 Duitser) waar ik veel dingen mee doe. Is nog eens goed voor mijn Engels ook. Ik ben soms zelfs al in het Engels aan het denken ;).

Woensdag zijn we naar een bar gegaan waar ze gratis broodjes beef hadden. Gratis is nooit verkeerd haha dus dat moeten we er maar inhouden. Vanavond staat de Pub Crawl op het programma en van het weekend weer een road tripje. De tijd vliegt echt voorbij hier. Ik ben al op 1/3 van mijn stage...maar mag gelukkig daarna nog 5 weken gaan reizen in Australië :).

xxx