Living the good life - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Chelsea Disseldorp - WaarBenJij.nu Living the good life - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Chelsea Disseldorp - WaarBenJij.nu

Living the good life

Blijf op de hoogte en volg Chelsea

17 Juni 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Tijd voor weer een reisverslag. Ik vind het erg leuk om te zien dat mijn blog daarwerkelijk gelezen wordt ;) en bedankt voor alle berichtjes waar dan ook. De vorige keer was ik geëindigd bij het weekendtripje dat op de planning stond. We vertrokken zaterdagochtend vroeg. Danielle vertelde ons nog even dat ze normaal een goede chauffeur is, maar alleen nog nooit links heeft gereden.. Nou dat hebben we geweten. Bij de allereerste bocht nam ze al de meest rechter rijbaan!! Maar in de achteruit en een veilige plek om te stoppen opgezocht. Gelukkig waren Claire (met wie ik 10 jaar geleden nog gehandbald heb, wat is het wereldje toch klein) en Katherina al gewend om hier te rijden en is de rest van de trip helemaal veilig verlopen. Aangezien ik nog nooit links heb gereden en ook nog nooit met een automaat, besloot ik maar de veiligheid van iedereen te garanderen door niet achter het stuur te gaan zitten ;).

De 1e stop was Matamata/ Hobbiton. Aangezien dit al voor a.s. zondag op de planning stond, ben ik Hobbiton zelf niet ingegaan. In plaats hiervan heb ik genoten van het prachtige “winterweer” van 18 graden en wat rondgelopen in de omgeving. De tweede stop van de dag was Whairere Falls. Dit is een van de hoogste watervallen van het Noordereiland. Hier hebben we een hike van een paar uur gedaan, waarbij we o.a. “op de waterval” hebben gestaan. Het uitzicht was echt schitterend. We kwamen ook nog een man met een half hert op zijn rug tegen....Hiervoor was hij al om 6 uur opgestaan, had hij zo’n 3 uur naar boven gelopen en droeg hij het hert ondertussen ook al 2 uur op zijn rug.... Je moet wat over hebben voor een lekker diner :P.

De laatste stop van de dag was Tauranga, een stadje aan de Oostkust. Hier sliepen we en hebben we de rugbywedstrijd All Blacks tegen Engeland in een Britisch Pub gekeken. Dat was erg gezellig en ik kwam al helemaal in de stemming voor a.s. zaterdag, wanneer ik ze live ga zien. Zondag was het helaas een regenachtige dag, maar we hebben ons nochtans goed vermaakt met door het centrum lopen, koffie drinken, over het strand lopen en weer een berg beklimmen. Helaas was het op de top zo mistig dat je niks zag, maar gelukkig klaarde het wat op toen we naar beneden liepen, waardoor we toch nog de kustlijn konden zien.

Na het weekend moest er weer een week gewerkt worden. Even een korte update, zodat jullie niet denken dat ik alleen maar vakantie heb :P. Inmiddels heb ik aardig wat mensen gesproken en staan er zo’n 60 processen in Promapp. De komende weken bestaan uit het implementeren van nog meer processen, zorgen dat de processen gereviewed worden en het personeel trainen.

Vrijdag en zaterdag stond de conferentie van Digiweb op het programma. De mensen uit Christchurch waren overgevlogen naar Auckland. Vrijdagavond zijn we eerst gaan Lasergamen, daarna hebben we gegeten in een food court en zijn we naar een bar gegaan. Het was een erg gezellige avond, mede door de creditcard van de zaak ;). Zaterdagochtend om 7 uur speelde het Nederlands elftal. Deze wedstrijd wilde ik natuurlijk zien en de afloop hoef ik niet te vertellen. Het was het vroege opstaan zeker waard! Zelfs de enige Spanjaard in de bar kwam ons feliciteren met het geweldige voetbal en ook de Fransen, Chilenen en Kiwi’s juichten mee.

Na de wedstrijd stond het vervolg van de conferentie op het programma. Het eerste deel was Digiweb Mission Impossible. Dat het onmogelijk was bleek al voor aanvang. Er moesten 4 auto’s worden opgepikt en 1 collega kreeg het voor elkaar om opgesloten te raken in een parkeergarage voor maandelijks parkeren....Met een vertraging van 1,5 uur begon dan eindelijk de missie. Als team kreeg je verschillende hints van plaatsen waar je heen moest rijden en er was een lijst van foto’s/filmpjes die je kon maken voor extra punten. De attributen in de auto maakten het extra grappig.

De missie bleek toch mogelijk want iedereen vond de locatie van de conferentie. Na alle praatjes van de managers en diner vertrokken we in een partybus terug naar het centrum van Auckland. Al met al was het een erg geslaagde “conferentie”. Zondag ben ik naar de dierentuin in Auckland geweest om o.a. aapjes te kijken.

Om mijn blog af te sluiten dit keer wat rare weetjes uit Nieuw-Zeeland:
- Het water stroomt inderdaad een soort van de andere kant op in een wastafel of wc;
- Het is hier heel normaal om op blote voeten te lopen;
- De politie draagt geen pistool bij zich, alleen peperspray.

xxx


  • 18 Juni 2014 - 01:10

    Kirsten:

    Leuk artikel Chelsea! En super leuk die foto's er ook bij. Die diertjes zijn zo lief :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chelsea

Actief sinds 02 Mei 2014
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 6934

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 15 September 2014

Stage Nieuw-Zeeland / backpacken Australië

Landen bezocht: