Zuidereiland: Schitterende natuur, zeehonden en.. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Chelsea Disseldorp - WaarBenJij.nu Zuidereiland: Schitterende natuur, zeehonden en.. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Chelsea Disseldorp - WaarBenJij.nu

Zuidereiland: Schitterende natuur, zeehonden en..

Blijf op de hoogte en volg Chelsea

29 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn week op het Zuidereiland was echt super. Ik genoot al van de natuur hier op het Noordereiland, maar de verhalen dat het Zuidereiland nog mooier is, kloppen zeker.

Zaterdag waren we in Hanmer Spring. Hier stond op de planning om naar de waterval te wandelen. Nog geen 10 minuten onderweg, kwamen we al een vrouw tegen die ons afraadde om zonder kaart op pad te gaan. Zij was de 1e keer namelijk goed verdwaald. Aangezien we geen kaart hadden en ook geen zin hadden om die ergens te gaan kopen, besloten we om eigenwijs te zijn en gewoon op zoek te gaan naar de waterval. Vrouwen hebben echt wel richtingsgevoel, want we hebben de waterval en de weg terug gevonden (zie foto)! Missie geslaagd!! Ondanks het slechte weer was het een hele mooie tocht en een groot avontuur, aangezien het riviertje een paar keer overgestoken moest worden door op stenen en boomstammen te gaan staan en we op de terugweg gewoon het water konden volgen wat van de berg afstroomde.. In totaal hebben we zo’n 4 uur gewandeld. Een goede voorbereiding voor zondag als ik de Tongariro crossing ga doen, een wandeling van ongeveer 7 uur langs actieve vulkanische kraters, oude lavastromen, kristalheldere, schitterende smaragd en blauwe meren en nog veel meer.

Na de wandeling zijn we naar de Hot Pools gegaan. Hier staat Hanmer Springs bekend om. De Hot Pools zijn allemaal natuurlijke bronnen. Hierdoor hangt er wel een zwavelgeur...maar ondanks dat was het heel relaxt om in de pools de zonsondergang te zien. Hier ontmoette ik ook nog 2 jongens uit Waddinxveen en Katwijk (yeah mensen die Stompwijk kennen :P) die al 3 en 4 jaar aan het rondreizen zijn in Down Under en binnenkort door ongeveer elk land in Azië gaan reizen. Dan stelt 4,5 maand echt niks voor ;)

Zondag zijn we naar Kaikoura gereden. De tocht ernaartoe was al schitterend. Het is een en al gebergte om je heen. In Kaikoura zijn we eerst naar de baby zeehondjes gegaan. Wat waren die schattig zeg!! Ze waren zo dichtbij dat je ze bijna aan kon raken. Na de baby’s zijn we de big daddies op gaan zoeken. De mama’s waren namelijk op pad om te vissen. De papa’s zijn echt super lui. Ze liggen gewoon heel de dag op 1 plek. Na nog wat rondgewandeld te hebben zijn we teruggegaan naar Christchurch, aangezien er ook nog gewerkt moest worden....

De tijd maar nuttig besteed en veel mensen gesproken om processen te verzamelen, zodat er dinsdagmiddag tijd was om Christchurch te verkennen. Hier is in 2010 en in 2011 een zware aardbeving geweest. Ondanks dat het al 3 jaar geleden is, ligt het centrum nog deels in puin. Veel gebouwen zijn verwoest of nagenoeg helemaal afgebroken en de kathedraal is ook zwaar beschadigd. Om toch de bewoners te kunnen voorzien van hun behoeftes is er een containerdorpje gebouwd. Dit is een creatieve oplossing voor schokkende gebeurtenissen waar de stad nog steeds de gevolgen van ondervindt. Na door de botanische tuinen te zijn gelopen zijn we een nabijgelegen berg opgereden waar je een schitterend uitzicht had over de stad en de nabije omgeving.

Met dank aan de Go Pro heb ik weer een filmpje kunnen maken van mijn avonturen op het Zuidereiland (https://www.youtube.com/watch?v=kwPzJj11nGo&feature=youtu.be )

Inmiddels ben ik weer terug in Auckland, maar er staat voor zaterdag/zondag/maandag weer een gave trip op het programma. Maandag is het hier Queen’ s Birthday, dus een extra dagje vrij!

Liefs Chelsea

• 30 Mei 2014 - 00:29

Boukje:

De polder is ook mooi, maar dit.. wat een prachtige foto's! Opvallend dat ook in een westers land het zo lang duurt om de schade van een aardbeving te herstellen. Bedankt voor je update!