Hong Kong, the city that never sleeps - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Chelsea Disseldorp - WaarBenJij.nu Hong Kong, the city that never sleeps - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Chelsea Disseldorp - WaarBenJij.nu

Hong Kong, the city that never sleeps

Blijf op de hoogte en volg Chelsea

05 Mei 2014 | Hong Kong, Hong Kong

Hey allemaal!

Hier alvast een kort verslagje over het 1e deel van de vliegreis. Kan er gelijk gecheckt worden of de mailinglijst en koppeling met Facebook goed werken ;)

Na iedereen uitgezwaaid te hebben liep de countdown zondag om 12.55 af. Het was zover. Ik was onderweg naar Nieuw-Zeeland!! De 11 uur durende vlucht naar Hong Kong verliep prima. De vlucht naar Auckland vertrok pas 15 uur later dus alle tijd om Hong Kong in te gaan. Wat een indrukwekkende stad is dat zeg. Ik was door Wie is de Mol al enigszins voorbereid, maar als je er daadwerkelijk bent, zie je pas hoe bruisend en immens de stad is. De contrasten zijn wel erg groot. Links van het water ziet het er nog deels uit als een krottenwijk, terwijl het rechts vol staat met financiële centra.

Sneller dan verwacht had ik het centrum, de skyline, Hong Kong Park en de Peak gezien. De Peak ligt 396 meter boven zeeniveau, waardoor het uitzicht echt schitterend is. Vervolgens de Ferry genomen en richting Kowloon gegaan om daar nog ff rond te lopen, omdat er toch tijd zat was. Het OV is er allemaal prima geregeld. Alleen was het wel af en toe handen- en voetenwerk, omdat er bijna geen buschauffeur is die Engels spreekt…. maar ach dat heeft ook wel wat. Net als de stopknopjes die mij wel erg bekend voorkwamen….;) Wat ook opvallend was, is dat je niet per afstand betaalt, maar per bus. Of je er 500 meter of 10 kilometer inzit, maakt helemaal niks uit. Kan me toch niet voorstellen dat zoiets in Nederland zou werken.

Voordat ik weer naar het vliegveld ging, heb ik nog een tempel meegepikt. Zonder tempel is het bezoek aan Hong Kong immers niet compleet. Op het vliegveld mijn laptop erbij gepakt om de resterende uurtjes nog door te komen.

Zo, dat was Hong Kong. Op naar Auckland. Ik heb aardig wat gelopen in Hong Kong en toch niet echt best geslapen tijdens de vlucht dus hopelijk vliegt de tijd straks wel slapend voorbij. Woensdag begint mijn stage en zaterdag/zondag ga ik met een tripje van Stagereizen naar Rotorua om o.a. te raften en een Maori village te bezoeken. Hierover meer in het volgende verslag! Ik heb er iig al heel veel zin in :)

Liefs Chelsea





  • 05 Mei 2014 - 10:49

    Boukje:

    Dank je Chelsea, ik was al zo benieuwd hoe het met je is! Klinkt ontzettend goed, goede reis verder!

  • 05 Mei 2014 - 11:18

    Mama:

    Hey Mina, hebben voor de oma's het verslagje geprint.
    Willen beide alles van je weten.

    Goede reis verder en hopelijk een beetje slapen in het vliegtuig.
    Hadden vannacht om 00.30 uur je berichtje binnen.

    Liefs mamai

  • 05 Mei 2014 - 12:42

    Conny:

    Hoi Chelsea,
    Wat leuk om mee te genieten van jouw reisverslag.
    Succes!
    Geerd en Conny

  • 05 Mei 2014 - 14:52

    Tanja:

    Hoi Chelsea,
    Het begint veelbelovend, ben nieuwsgierig naar de rest van je reis!
    Geniet ervan!
    Tanja

  • 10 Mei 2014 - 10:30

    Cornelis Dona:

    Hoi Chelsea,
    Nou het eerste gedeelte van je reis zit erop!
    Fantastisch dat je onderweg naar Nieuw Zeeland toch nog even een stad als Hong Kong mee kunt pakken. Inmiddels ben je al een paar daagjes in Nieuw Zeeland en we zijn benieuwd naar je reiservaringen.

    Geniet ervan en groetjes.

    XX Cornelis, Carlos en Toby

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chelsea

Actief sinds 02 Mei 2014
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 6937

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 15 September 2014

Stage Nieuw-Zeeland / backpacken Australië

Landen bezocht: