De laatste weken in Australië - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Chelsea Disseldorp - WaarBenJij.nu De laatste weken in Australië - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Chelsea Disseldorp - WaarBenJij.nu

De laatste weken in Australië

Blijf op de hoogte en volg Chelsea

14 September 2014 | Hong Kong, Hong Kong

Dit verslag schrijf ik op dezelfde plek als mijn 1e verslag, namelijk Hong Kong Airport. Het ‘enige’ verschil is dat ik een schat aan geweldige ervaringen rijker ben en schitterende plekjes heb gezien. Het was een fantastische 4,5 maand, maar aan alles komt een eind. Over 4 uur vertrekt mijn vlucht naar Amsterdam. Dus nog alle tijd om de avonturen van de laatste weken te beschrijven.

Ik was gebleven bij de lange busreis. Na deze 18-uur durende reis kwam ik ’s ochtends in Airlie Beach aan. De rest van de dag heb ik rustig aan gedaan en ben ik naar de Lagoon gegaan. Daarnaast moest ik inchecken voor de 3-daagse zeiltrip. Tijdens het inchecken bleek dat er wat mis was gegaan met de boeking. Het bedrijf had namelijk mijn boeking niet ontvangen, terwijl ik de bevestiging wel had. Aangezien de boot niet ging en de andere boot al vol was, zat er voor het bedrijf niks anders op dan mij met een boot van een ander bedrijf mee te laten gaan en de extra kosten voor mij te betalen. Deze tocht was namelijk wat langer en er zat 1 gratis duik bij inbegrepen (al was dat niet aan mij besteed..ademhalen onder water is te lastig voor mij haha). Al met al prima customer service.

De volgende drie dagen heb ik op de boot "Samurai" doorgebracht. Dit was een erg geslaagde trip. De Whitsundays is namelijk echt schitterend mooi. We hebben veel stops gemaakt om eilandjes te bezoeken en te snorkelen. We zagen o.a. schildpadden, kleurrijke vissen, roggen en veel koraal. Daarnaast was Whitehaven Beach echt een hoogtepunt. Dit is een super mooi strand met wit zand en heel helder water. Tijdens het varen zagen we ook nog walvissen en dolfijnen.

De dag na de boottrip ben ik naar Mission Beach gegaan. Daar wachtte bij aankomst een gratis BBQ op me (nooit verkeerd :)) en heb ik nog wat gepokerd. De volgende dag stond een van de vele hoogtepunten van mijn reis op het programma, namelijk een skydive; oftewel uit een vliegtuig springen op 4 kilometer hoogte. Dit leverde een free fall op van 1 minuut. Het was echt een top ervaring. Voordat ik het wist was ik uit het vliegtuig. Ik had verwacht dat we er even rustig voor gingen zitten, zodat ik alle tijd had om in de goede positie te komen, maar nee hoor het was snel snel snel en hup gaan. Na de free fall ging de parachute open en was het tijd om van het schitterende uitzicht te genieten. De strandlanding maakte het helemaal af.

Na de skydive ben ik een strandwandeling gaan maken en naar de tropical fruit safari gegaan. ’s Avonds werd er een pub quiz georganiseerd in het hostel, met ditmaal een Harry Potter ronde (toch beter dan Pokèmon :P). De volgende dag heb ik vooral op het strand doorgebracht en de dag daarna ben ik met de bus naar Cairns gegaan.
Donderdag 11 september heb ik een Tablelands en Watervallen tour gedaan, waarbij we een bezoek hebben gebracht aan mooie plekjes in het tropische regenwoud: 3 mooie watervallen en 1 meer. Onder 1 waterval kon ook gezwommen worden, al was het water toch wel koud. Ook heb ik deze dag wederom baby schildpadjes gezien en hebben we “platypussen”gespot.

Vrijdag werd er vanuit het hostel een voetbalwedstrijd georganiseerd en heb ik mij dus een paar uur op het veld vermaakt. ’s Avonds heb ik een lokale tour gedaan. Na een bezoek aan het wildlife park (met o.a. een krokodil van wel 4 meter….) en een wandeling op het dak van het een na hoogste gebouw in Cairns (niet dat dat nou zo hoog was…..) hebben we de night market bezocht en ons laten verwennen met een massage. Daarna heb ik nog traditioneel gegeten, namelijk krokodil en kangaroo, voordat de avond werd afgesloten met tapas en wat drankjes. Het was een erg geslaagde tour en een mooie afsluiter van mijn tijd in Aussie.

Zaterdag was dan mijn allerlaatste dag in Aussie. ’s Avonds heb ik dit goed afgesloten en overdag heb ik vooral nog heerlijk genoten, gerelaxt en de nodige souvenirs gekocht.

Zo, tot zover mijn reisverslagen. I'm back in 17 hours!!

• 14 September 2014 - 19:16

Cornelis :

Lieve Chelsea,

Wat een reis, geweldig!
    Ik heb verschillende verslagen bewaard en achter elkaar gelezen, net een reisgids. Wanneer de mensen dit lezen gaan ze meteen reis boeken naar NZ en/of Austr.
    Belangrijk natuurlijk is ook dat je stage is geslaagd.
    Ik zie net dat je vlucht een half uur geleden is geland....., wekom thuis!